fredag 9 oktober 2009

Jobb & Italiensk mat

Jaa, veckan som gatt har jag mest jobbat, sa har inte lyckats ta mig till ngt internetcafe. Men nu ar det lordag och alla tjejerna ar lediga sa vi har suttit pa Le Paris Go, Beckis jobb och druckit lite kaffe och verkligen njutit av dagen! I torsdags traffade jag Emmy i stan, dar vi tog en fika och strosade runt pa stadens gator medan vi pratade om hur livet i aussie ar! Sa himla kul att traffa ngn fran hemma pa andra sidan jordklotet..

Pa kvallen var jag ute med lite kompisar fran jobbet, da vi gick till en jattemysig italiensk restaurang precis vid havet..! Sa himla kul att traffa lite nytt folk, kanner att jag verkligen borjar trivas har i Bondi :)

Igar (fredags) tog vi det bara lugnt och satt hemma och kollade pa James Bond. Men ikvall blir det nog lite hemmafest hemma hos en kompis och sen kanske en liten svang ut, men endast i Bondi tror jag!

Pa Onsdag kommer Challe hit!!! Ska bli sa himla kul att traffa henne! Hon kommer bo i Bondi i 2 dagar innan hennes pojkvan kommer ner fran surfers Paradise. Da kommer de flytta in till Sydney och bo dar i 1-2 veckor. Vet inte riktigt hur lange de hade planerat att stanna..

Har verkligen the time of my life har nere och vet verkligen inte nar jag ska bege mig hem!! Men antingen till Jul, eller till varen, far se lite hur allt ser ut med jobb och boende med mera!

Saknar dock alla hemma sa mkt!! Skriv garna kommentarer till mig sa far jag hora lite hur ni har det!

Heejdaa

4 kommentarer:

  1. Hej Malin! Låter som vanligt..sola, jobba, parta, träffa vänner. Låter kul! Ha det bra. Rummet står kvar hemma oanvänt med Micheal J på väggen. Puss o kram / Pappa

    SvaraRadera
  2. Katarina Björnström12 oktober 2009 kl. 10:12

    åh ni verkar ha det så himla bra!!! så avis! själv pluggar man aset av sig här i jönköping. wiho! idag snodde ni min älskling ifrån mig, era jävlar! aja, ta väl hand om henne och pussa henne åtminstone en gång om dagen från mig :) hon satte sig på planet för en timme sen så hon är på väääg.

    skriv ett mail på facebook och ge mig lite smaskiga detaljer om er tillvaro. kan behövas här i tentaångesten!

    Madde bodde i sidney ett år, det har jag sagt antar jag. hon jobbade på bungalow 8 / the loft. något ni känner till?

    Ta hand om er och BE SAFE! sverige saknar era nunor.

    PUSS loves // Katta

    SvaraRadera
  3. Hej Malle, vad roligt att höra hur du har det.
    Låter som du stormtrivs. Badar du mycket o hur går det med surfningen? Jag e grymt sugen, tror det ska bli min nästa sport...

    Nu blir det en vinterpromenad för mig, har kommit pyttelite snö här i franska dalen. Supermysigt. Hörs på skype snart kanske?

    Puss Lisa

    SvaraRadera
  4. Hej Maa!
    Här är det regn och ruskväder, ca. 5-6 grader, men det är bara att gilla läget! Kollade vädret down there och såg att ni kommer att få 26-27 grader på onsdag, man blir ju lite avis :)

    Hoppas det går bra med jobbet!

    Vi hörs!
    Puss och kram /mamma

    SvaraRadera