söndag 8 november 2009

Christchurch

Sa har man antligen landat pa Nya Zealand och vandrat upp och ner pa gatorna i Christchurch. Staden ligger pa ostra sidan pa sodra on av Nya zealand. Det ar en vacke rliten stad och det kanns som man akt tillbaka till 1800-talet pa vissa stallen. Nu vantar vi bara pa att Mira och Gloria ocksa ska anlanda till stan och plocka upp oss med var husbil! :) Sen planerar vi att redan ikvall ta oss upp till Kaikora som blir vart forsta stopp pa roadtripen. Dar hoppas vi pa att det blir lite whalewatching eller nanting liknande. Nat som vi inte direkt var beredda pa var det fantastiska KYLAN som slog oss sa fort vi kom fram! Det kanns nastan som Sverige (inte riktigt) men anda. Idag ar det bara runt 12 grader ute och sjalvfallet har jag inte tagit med mig nagra jeans som springer omkring i shorts och tjpcktroja. Har dessutom akt pa en forkylning, men har dock vart inne i stans apotek och shoppat loss, sa det kommer nog losa sig :)

Planen ar da att vi stannar har i 10 dagar, sa vi aker "hem" igen den 18 november. och da ska vi hinna med att se det mesta av sodra NZ och forhoppningsvis da kunna hoppa Bungy Jump, vandra i bergen och pallra oss ner till Queenstown pa den tiden. Men det kommer vi sakert att hinna!

Det kanns sa himla skont att slippa jobba nu de har dagarna. Annars har min vardag mest bestatt i jobb och utgangar! Kul att antligen fa se ngt nytt!

I lordags var jag forresten hemma pa midda hos mina slaktingar i Petersham, det blev BBQ! Superharlig familj som jag defintivt kommer behalla kontakten med i framtiden! Kanns tryggt att veta att man har lite reletives i narheten ifall nat skulle bli galet..

Na, nu ska jag och becko fortsatta var turistvandring pa stadens gator! Mer uppdatering senare!!

pussokram

1 kommentar:

  1. Hej Malin!

    Jag reser med dig på Google Earth, häftigt!

    Klickade mig runt i staden Christchurch och såg många fina platser. Ska åka vidare och kolla Kaikora också.

    Var rädd om dig och ta hand om din förkylning så det inte blir värre!Köp också lite varma kläder!

    Vi hörs!
    Puss och Kram!
    Mamma

    SvaraRadera